Elicit logo

Johan Edevåg

VD Stockholm

”Jag tror stenhårt på att god kundnöjdhet leder till bra och långsiktiga kundrelationer och därigenom lönsamma affärer.”

Jag tror genuint på att god kundnöjdhet är avgörande för framgång. Ett viktigt led till kundnöjdhet är att förstå kundens verkliga behov och förväntningar samtidigt som man har en öppen och rak kommunikation. Det innebär att man ibland kan komma att behöva ifrågasätta en lösning och dess funktionalitet för att undvika onödigt komplexa-, komplicerade- eller dyra lösningar. I slutändan är det win win situationer som sprider ringar på vattnet och gör att man rekommenderar sin leverantör. Jag ser fram emot många nya spännande uppdrag/projekt där vi utvecklas tillsammans!

Jag har alltid haft ett stort teknikintresse och jag har spenderat 25 år i IT-branschen. I mina tidiga år var jag mer ”hands on” på tekniken, men jag har sedan 18 år mer sysslat med sälj, affärsutveckling och ledarskap, fast alltid med tekniken nära mig. De senaste 9 åren har jag varit på DGC, en entreprenöriell nätoperatör som framgångsrikt hotar de gamla monopolisterna genom kundfokus och engagemang. På DGC har jag genom åren haft ett flertal olika roller såsom Konsultchef, Servicedeskchef, Driftchef och Affärsområdeschef. 2013 fick jag chansen att gå Företagsledningsprogrammet på IFL, Stockholm School of Economics, vilket gav mig ytterligare bekräftelse på att jag gillar företagsledning och affärsutveckling!

Min fritid spenderar jag framförallt med min fru och mina två barn, antingen hemma i Sollentuna, eller på vårt landställe i Roslagen. Det finns alltid något att bygga eller fixa så oftast ser man mig med arbetsbyxorna på, kanske i färd med att bygga en brygga eller fälla ett träd eller två. Jag är även en passionerad matnörd, älskar sjön och gillar att resa. Kan jag dessutom få in några timmar tennis så blir jag ännu gladare!